Published and forthcoming articles
The value of consumer data in online advertising, with M. Bourreau and B. Caillaud
Review of Network Economics, 2018 (forthcoming).
Taxation of a digital monopoly platform, with M. Bourreau and B. Caillaud
Journal of Public Economic Theory, 20(1), 2018, p.40-51.
International Journal of Industrial Organization, 50, 2017, p. 319-334
Online advertising and privacy, with A. de Cornière
Rand Journal of Economics, 47(1), 2016, p. 48-72
Strategic loyalty reward in dynamic price discrimination, with B. Caillaud
Marketing Science, 33(1), 2014, p. 725-742
Information Economics and Policy, 25(1), 2013, p. 32-40.
Behavior-based pricing with experience goods, with A. Rhodes
Economics Letters, 118(1), 2013, p. 155-158.
Economics Letters, 117(3), 2012, p. 928-931.
Economics Letters, 116(3), 2012, p. 502-503.
Working papers
The unintended consequences of anti-piracy laws on markets with asymmetric piracy, the case of the French movie industry, with C. Bellego, 2018 (R&R Information Systems Research)
Intertemporal pricing with unobserved arrival times, with P. Choné and L. Wilner, 2014 (Reject and Resubmit Marketing Science)
Policy articles (in French)
Définitions et rôle du marché en droit de la concurrence, with L. Eymard and A. Perrot
Lamy droit économique, 2018
Définitions du marché, with L. Eymard and A. Perrot
Lamy droit économique, 2018
Evaluation des dommages et intérêts pour infraction aux règles de concurrence, with L. Eymard and A. Perrot
Lamy droit économique, 2018
Sondages et évaluation des préjudices économiques en matière de propriété intellectuelle
Propriété Industrielle – Revue Mensuelle Lexisnexis Jurisclasseur, 2017
Passing-on et évaluation des préjudices économiques causés par des pratiques anticoncurrentielles, with M. Arnoux
Revue Lamy de la concurrence, 2017
Ambush marketing: comment quantifier les préjudices ?, with V. Nahmias
Jurisport, 2016
Sondages dans les analyses concurrentielles
Concurrences, 2016